Marketing en organisatie Butterfly Beach Party
Branding
De vlinder vormde de basis van het creatieve concept. De vlinder verbindt en heeft een socialiserende functie. Hij fladdert heen waar hij het leuk vindt en wordt niet geremd door blokkades of vooroordelen rondom geslacht, ras of huidskleur. Kortom, de vlinder staat voor:
• een ultiem gevoel van vrijheid;
• een gezond milieu;
• een fijn gevoel;
• liefde;
• vruchtbaarheid.
Marketing
Een breed scala aan marketingmiddelen werd ingezet voor de uitgebreide marketingcampagnes. Hiervoor ontwikkelden we VIP-pakketten, promotiefilms, advertenties, nieuwsbrieven, posters, persberichten, flyers en rondwegborden.
Met een gestructureerde marketing kalender als basis rolden we een uitgebreide social media campagne uit. Promofilmpjes, creatieve grappige presentatiefilmpjes met artiesten, prikkelende teksten, uitdagende foto's. Er zat geen rem op de creativiteit om de potentiële bezoekers te verleiden.
Een uniek concept vangen in een website
Onmisbaar voor het succes van een festival is een goed fuctionerende website in lijn met de algemene uitstraling en visie. Naast responsive en vooral de gebruiksvriendelijkheid was het zaak om er voor te zorgen dat deze site op een leuke informatieve manier de bezoekers op de hoogte brengt van de sfeer en mogelijkheden die dit festival biedt en daarmee zorgdraagt voor een goede conversie naar het gekoppelde ticketingsysteem.