Brand identity, huisstijl en ontwikkeling campagne voor bakker Boonstra
Een nieuw naam, een nieuwe merkpositionering en een nieuw logo.
We creëerden een nieuwe identiteit, welke de basis vormt voor de de nieuwe winkelinrichting, communicatiemiddelen en campagnes.
We ontwikkelen campagnes en zetten onze creativiteit in voor communicatiemiddelen. Offline en online.
De opdracht
Bakker Boonstra, met vestigingen in De Knipe en Heerenveen, benaderde ons met de volgende vraag: 'We openen binnenkort een nieuwe winkel in Heerenveen en we verlaten tevens het collectief van de 'Echte Bakkers'. Dus hebben dan een nieuw logo en eigen uitstraling nodig. Kunnen jullie ons daarmee helpen?' Over de naam hadden ze zelf al nagedacht. Dat moest 'By Boonstra' worden. Een Friese naam (vrij vertaald 'Door Boonstra).
Nieuw logo
Bij de ontwikkeling van het nieuwe logo hebben wij ons laten inspireren door de krakeling, het eeuwenoude symbool van het bakkersgilde, en het Friese pompeblêd, het symbool van Friesland. Gecombineerd maakt dit een unieke vorm die tevens herkenbaar is als de B van By Boonstra. De gekozen kleuren komen voort uit de belangrijkste producten waarmee de bakker dagelijks werkt: brood, graan en meel.
Warme uitstraling winkel
By Boonstra heeft een visie die ambitie uitstraalt. Deze uitstraling willen we ook terug laten komen in de identiteit en de winkels van By Boonstra. Onze creatieven hebben hiervoor een plan opgezet, gecombineerd met visuele voorstellen. Het resultaat is een eigen herkenbare identiteit en uitstraling, die goed doorgezet kan worden naar de winkels en de diverse benodigde communicatiemiddelen.
De ontwerpers van Van der Let & Partners hebben mij fantastisch geholpen met een nieuw logo en uitstraling. De eerste opzet was direct raak! Een geheel eigen herkenbare stijl waar we tot op heden nog veel complimenten op ontvangen.